March 9, 2016

Published March 09, 2016 by Ad-Vinylrecords with 0 comment

Oscar Benton - Never Never Leave Me b/w Baby Help Me (1975) - single

Oscar Benton (artiestennaam van Ferdinand van Eif) (Den Haag, 3 februari 1949) is een Nederlands zanger. Hij werd in de jaren 60 en jaren 70 bekend vanwege zijn bluesvertolkingen, en hij liftte mee op het succes van Nederlandse bluesbands als Cuby + Blizzards en de Livin' Blues in die tijd.
Benton is de oprichter van de Oscar Benton Blues Band die enkele successen had met hitnoteringen. Verschillende bekende Nederlandse muzikanten speelden hierin zoals Rob van Donselaar en Rob ten Bokum (bekend van de Bintangs).
Als opvolger van “Roll On Sweet Mississippi” wat niet verder dan de tipparade in 1974, brengt hij in 1975 het nummer “Never Never Leave Me” uit, maar flopte.‎


A - Never Never Leave Me
Written-By – D. Holten / Producer – Jack De Nijs
B - Baby Help Me
Written-By – D. Holten / Producer – Jack De Nijs

Release: 1975
Label:  EMI Records
Catalog#  5C 006-25359

info:  http://www.ad-vinylrecords.com/component/virtuemart/?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=2&product_id=6463

0 reacties:

Post a Comment