February 1, 2012

Published February 01, 2012 by Ad-Vinylrecords with 0 comment

The Healthband - Take Me To The River b/w Don´t You Talk To Me (1980) - single

The Healthband is een band uit Rotterdam en trekt met negen muzikanten, drie zangeressen en een zanger uit verschillende bands in het najaar van 1980 door Nederland met repertoire dat bestaat uit rhythm & blues- en soulnummers uit de jaren zestig en zeventig. Initiatiefnemer van deze gelegenheidsformatie is gitarist Peter van Gameren (Bodysnatchers, de huisband van de Rotterdamse club Eksit). In de band zit ook toetsenist Paul Vink (o.a. Limousine, Geo en Swinging Soul Machine). ´Take Me To The River´ is een nummer geschreven door Al Green. The Healthband kwamen met dit nummer In 1981 niet verder dan de Tipparade.

A - Take Me To The River  (3:36)
Written by: Al Green, M. Hodges / Produced by: The Noze Brothers / Recording Engineer: Okkie Huydens
B - Don´t You Talk To Me  (3:35)
Written by: Hogendorp, V. Reeven, Vink, V. Gameren / Produced by: The Noze Brothers / Recording Engineer: Okkie Huydens

Release:  1980
Label:  WEA Records
Catalog#  18430

1980

more info:  http://www.ad-vinylrecords.com/component/virtuemart/?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&category_id=2&product_id=3482

0 reacties:

Post a Comment